zondag 22 juni 2014

Istanbul tegeltjes en gehaakte kleedjes

Ik 'moest' in mei op werkreis naar Istanbul, Turkije.
Tussen de werkzaamheden door was er gelukkig tijd om deze mooie stad te bekijken.
In het Top Kapi paleis van de oude sultans,
waren de vertrekken van de harems versierd met prachtig gekleurde,
en eeuwenoude tegeltjes.



Deze deden mij inspireren om eens nieuwe kleurencombinaties te gebruiken.
Onderstaand kleedje komt uit '100 sneeuwvlokken om te haken'.
Van de sneeuw is niet meer zoveel te bekennen...



Er waren ook veel blauw en rood tinten te zien.



Prachtige lichtinval op prachtig gekleurde tegeltjes.
Ik had alle tijd om ze te fotograferen want mijn collega's vonden de goudschatten veel mooier om te bewonderen.

Het rood in mijn kleedje is het net niet helemaal helaas.
Dit kleedje komt uit 'Haken voor starters' (Erika Knight) met een eigen bedacht randje.


Er is nog zoveel meer inspiratie,
maar te weinig tijd.
Want er moet gewerkt worden, en gemoederd, en verhuisd...
teveel dingen die het leven leuk maken.
Ik verheug me nu al op de volgende projectjes.

Hier een impressie van de inspiratie:












Vóór Istanbul had ik nog wel tijd vrij gemaakt voor een zoete doily.
Als onderzetter voor mijn zoete (gehaakte) cupcakes.

Bij deze als toetje van mijn blog:



Liefs Yvonne










2 opmerkingen:

  1. Wat een gave kleedjes heb je gemaakt! Ongelofelijk dat de bovenste een sneeuwvlok is :-)
    Zelfs de onderste vind ik super uitgewerkt, ik ben het tegenovergestelde van zoet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi blogje, ik vond u via andere bloggers...

    BeantwoordenVerwijderen